Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11271/696
Title: | Heterofonía 142 |
Other Titles: | Revista de investigación musical |
Authors: | Koegel, John Reyes Acevedo, Ruth Yareth Tello, Aurelio Saavedra, Leonora Contreras Soto, Eduardo Golisciani, Enrico Hurtado, Nelson Pérez Ruiz, Bárbara Ávila Jiménez, Norma Gutiérrez de Padilla, Juan García de Céspedes, Juan |
Keywords: | Heterofonía |
Issue Date: | Sep-2011 |
Publisher: | Centro Nacional de Investigación, Documentación e Información Musical - Instituto Nacional de Bellas Artes |
Citation: | Heterofonía 142, México, enero-junio de 2010 |
Series/Report no.: | Volumen XLII; |
Description: | Revista/Journal (Editor de este número: Eduardo Contreras Soto), Contenido: EDUARDO CONTRERAS SOTO, Presentación, pág. 3. ARTÍCULOS: JOHN KOEGEL, Hacia un Catálogo Unificado Nacional de Impresos de Música Mexicana Decimonónica, pág. 9. RUTH YARETH REYES ACEVEDO, Francisco López Capillas, un músico del siglo XVII, pág. 55. AURELIO TELLO, Fonografía de la Colección Sánchez Garza, pág. 91. LEONORA SAAVEDRA, Manuel M. Ponce y la canción mexicana, pág. 155. DOCUMENTOS: EDUARDO CONTRERAS SOTO, El libreto de la Anita de Morales: peripecias desde la pauta hasta el escenario, pág. 185. ENRICO GOLISCIANI, Libreto e Anita (texto en español), pág. 189. ENRICO GOLISCIANI, Libreto de Anita (texto en italiano), pág. 201. MÚSICA: JUAN GUTIÉRREZ DE PADILLA (EDICIÓN DE NELSON HURTADO), Zagalejos amigos, pág. 223, JUAN GARCÍA DE CÉSPEDES (EDICIÓN DE BÁRBARA PÉREZ RUIZ), Salve Regina a 7, pág. 231. NOTAS Y RESEÑAS: NORMA ÁVILA JIMÉNEZ, Gyorgy Ligeti, heredero de la sensibilidad mozartiana: Julio Estrada, pág. 257. EDUARDO CONTRERAS SOTO, Ricardo Miranda nos acerca más aún a José Rolón, pág. 261. |
URI: | http://hdl.handle.net/11271/696 |
ISSN: | 0018-1137 |
Appears in Collections: | Tercera época |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
384HetEp3Hete142.pdf | 76.92 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.